Saturday, June 23, 2012

Need a vacation?



I have packing everything since Thursday. Semangat bukan? Ni bukan semangat namanya, ni namanya dah bosan tak tahu nak buat apa dah. Haha. Need a vacation? NOPE. My holiday is definitely over! It is time to begin struggling and striving again! Haish. Sekejap sangat rasanya cuti kali ni. Memanglah dua minggu je pun cuti kan. Pffftt. Tak sempat nak berehat sungguh-sungguh sangat. Aiceh! Padahaaaal. Badan dah macam badak sumbu berendam dah. Hahahaha. 

So, ni first time ambil short semester kat IIUM. Mohon menarik la ye short semester ni. Ambil pun dua subjek je kan, kalau stress juga aku tak tahu la nak cakap apa. Mohon orang masuk meminang aku cepat-cepat. Hikhik. Lagi pula, Ramadhan nak dekat, boleh kata most of the days memang ada dekat IIUM lah. Tak sabar nak merasa puasa kat IIUM. Tarawih sama-sama ramai-ramai, oh seriously tak sabar! Semoga hidup lebih indah teratur dan diberkati di bulan yang mulia ini. Huish.

Oh berikutan results aku yang tak seberapa semester lepas tu, alhamdulillah. Dengan adanya kawan-kawan yang supportive, ibu ayah yang memahami, aku kembali bersemangat. Jyeaaah! Akan aku tebus kembali kesilapan yang lalu itu. Akan aku berusaha untuk tingkatkan kembali pointer aku yang jatuh itu demi ibu ayah. Semoga Allah permudahkan setiap urusan aku. Harap results aku untuk short semester ni dapat cover balik pointer tu. Ya Allah, permudahkanlah aku untuk mempelajari dan memahami ilmu Bahasa Arab dan Tilawah sepanjang short semester ini. Amiin. 

Oh by the way, pengajaran yang aku dapat daripada results aku hari tu ialah,

Haaa gittew! This is why-lah aku kecewa meroyan macam orang hilang anak hari tu. Padahal, results tu okay je. Tapi sebab tu lah, EXPECT TOO MUCH. Aku kekononnya confident la boleh dapat lagi hebat daripada tu. Aku expect tinggi sangat, bajet terer bebenor le yop! Hmph. Sesungguhnya Allah tahu yang apa terbaik untuk hamba-Nya kan? Ada hikmah semua tu nak jadi. Mungkin kalau results aku bagus sangat pun, aku akan alpa leka lalai riak semua la, siapa tahu kan? Betul juga kata certain member aku, kekadang kita ni tak layak pun nak terima semua nikmat yang Allah bagi. Dengan amalan kita yang tak seberapa sangat. Astaghfirullah. Mungkin apa yang aku dapat tu Allah nak suruh aku selalu beringat dan bersyukur. Alhamdulillah, lepas muhasabah diri dan nasihat demi nasihat yang aku dapat, aku dah redha and terima results itu dengan hati yang terbuka dan azam yang baru. So, ini pengajaran untuk akulah kira. Kalian para pembaca nak ambil ini sebagai iktibar pun boleh. Hiks :)

So, new semester! New hopes! New determination! New spirits! New steps! Yang dah lepas, biarlah lepas. Masa untuk perbaiki diri apa yang patut untuk hasil yang lebih baik dan terbaik. Yang penting, semuanya Lillahita'ala dan demi ibu ayah. Heeee. Okay esoklah harinya aku akan register semula ke IIUM tercinta. For two month only! Sepatutnya aku cuti panjang lagi sampai bulan September. Tapi sebab gigih ambil short semester kan. Lagipun cuti lama-lama tak tahu nak buat apa dah kat rumah. Asyik masak makan tengok TV online tidur. Kang daripada badak sumbu jadi gajah pulak aku ni. Nak kerja dah serik. Belajar je la yang mampu setakat ini. Gagah AishizaXanna! Semoga semester ini lebih baik daripada semester lepas. Kalian yang cuti, selamat bercuti! Kalian yang belajar, selamat belajar! Adios :)



Bye supposed-to-be long holidayyy!  


2 comments:

Anonymous said...

dyan taw result zana yang 'tak seberapa' tu kalau bg org lain msti dah cukup hebat sgt dah :') jatuh bangun tu perkara biasa , as for me lebih baik sekrang dari last2 sem nti kan dah nk grad :D ada masa nk betulkan mana y kurang dan second year mmg la susah kan awak :) believe in yourself :)

-diyan

Aishiza Xanna said...

Hihi. Betul! Harap-harap semester after ni onwards dapat results terbaik la. Ni sebagai peringatan untuk diri sendiri mungkin. Hiks. Thanks Diyaaan :')

Post a Comment