Wednesday, May 9, 2012

Final Exam #3

Aku bakal menghadapi Final Exam dalam 19 hari lagi. Aku harap aku dapat membuat persediaan mental dan fizikal yang secukupnya. Memandangkan semester ini kebanyakan subjek memerlukan aku menggunakan otak dengan bijak, kreatif, kritikal, kritis, inovatif, dan sewaktu dengannya. Semoga aku dapat mengeluarkan idea-idea yang bernas dan brilliant ketika menjawab soalan exam nanti. Semoga Allah sentiasa bersamaku dan mempermudahkan segala urusan. Amiin ya Rabb. 

Ini adalah jadual Final Exam aku bagi semester ini.
28 May 2012 - 08 June 2012



Ya Allah ya Tuhan sekalian alam, tak lain yang aku harapkan hanya keputusan yang cemerlang, gemilang, terbilang yang dapat membanggakan dan menggembirakan hati kedua ibu bapaku. Sungguh hanya dengan keputusan yang cemerlang ini ku rasakan seperti penat lelah mereka membesarkan aku, mendidik aku, memenuhi segala kehendak dan keperluanku selama ini dapat terbalas. Sungguh ya Allah! Aku tak nak kecewakan mereka. Bantulah aku dalam mengharungi kesemua exam papers nanti. Bantulah aku untuk mencapai gred A+++ dalam semua subjek. Bantulah aku untuk mendapat pointer 4-flat. Bantulah aku untuk mendapat highest marks. Bantulah aku untuk mendapat dean's list. Bantulah aku untuk mendapat first class honour. Bantulah aku untuk menjadi best student di IIUM ini. 

Ya Allah, permudahkanlah aku dan rakan-rakan untuk menempuh final exam semester ini. Ya Allah, permudahkanlah aku dan rakan-rakan untuk menjawab semua soalan dalam semua subjek yang kami ambil. Ya Allah, permudahkanlah aku dan rakan-rakan untuk mendapat gred A dalam semua subjek tersebut. Ya Allah, permudahkanlah aku dan rakan-rakan untuk mencapai kejayaan. Ya Allah, permudahkanlah aku dan rakan-rakan dalam setiap urusan kami di dunia ini. Ya Allah, semoga keputusan yang bakal kami terima nanti berbaloi dengan usaha kami dan menggembirakan hati kedua ibu bapa kami.

Ya Allah, hanya Engkau yang Maha Mendengar, hanya Engkau yang Maha Mengetahui, hanya Engkau yang Maha Mengasihani, hanya pada Engkau tempat ku meminta. Perkenankanlah doa hamba-Mu ini. Amiin ya Rabbal 'Alamiiinn. 





**Mohon pembaca sekalian turut mendoakan kejayaan aku dan rakan-rakan.

Dari Abud Darda' r.a, bahawasanya Rasulullah s.a.w bersabda:
"Doa seorang muslim kepada saudaranya dengan tanpa pengetahuan saudaranya itu mustajab, pada kepala seorang muslim itu ada malaikat yang diberi tugas di mana bila dia mendoakan baik kepada saudaranya maka malaikat yang diberi tugas itu mengucapkan 'Semoga Allah mengabulkan dan untukmu juga seperti itu.' " (Riwayat Muslim)


2 comments:

Munawwarah. said...

Ya Allah, hanya Engkau yang Maha Mendengar, hanya Engkau yang Maha Mengetahui, hanya Engkau yang Maha Mengasihani, hanya pada Engkau tempat ku meminta. Perkenankanlah doa hamba-Mu ini. Amiin ya Rabbal 'Alamiiinn. Aamiin Ya Rabb!!! =)

Aishiza Xanna said...

Amiiin! :)

Post a Comment