Sunday, June 10, 2012

Another time to be appreciated!

Final revised for paper Research Methodology, 03 June 2012, 7:45 am, 3rd paper.

Alhamdulillah. Tamat sudah saat-saat stress sakit kepala tension. Alhamdulillah. Another holiday. Another break. Another rest. Alhamdulillah. Finally, habis jugak final exam. Walaupun dua minggu je. Tapi nak tunggu dua minggu tu ya Allah! Macam dua puluh tahun. Enam paper je pun tapi nak tunggu last payypeeeer tuuu. Okay dah. Tak baik merungut. Yang penting dah habis. Alhamdulillah syukur.

Hopefully, result tidaklah menghampakan. Bila ingat-ingat balik time jawab semua paper tu, bila terfikir-fikir balik, terkenang-kenang balik. Duhhh. Risaunyaaa! Ya Allah, jauhilah aku daripada kekecewaan ketika menghadapi result nanti. Jadikanlah segala usaha titik peluh aku membuahkan hasil lumayan dan menggembirakan hati kedua orang tuaku. Amiin ya Rabb!

********

Oh yaa, nak tahu apa yang paling menduga time final exam semester ni?

Tuddiiiaaaaa! Spooky gila kaaan? Nampak tak dua compartment kosong tu? And lagi satu compartment reflect dalam cermin tu? Haaa, di saat aku still ada dua paper lagi nak kena tempuh, depa dah bantai bungkuih balik rumah memasing. Damn it! Ini sangat terbaik okay. Untuk pengetahuan semua, compartment yang berlangsir tu compartment AKU. Haaa dekat seminggu jugak la duduk sorang-sorang. Gila tak semangat mak nak jawab exam nyaaaah! Mood nak balik rumah membuak-buak. Nak stay up pun gagah laa macam-macam bunyi kaan. Hahaha.

Setiap kali final exam memang ada je perkara menduga yang datang. Ada saja yang Allah nak uji. Alhamdulillah aku berjaya tempuh semua tu dengan sabar. Aku tahu ada hikmah Allah datangkan semua tuu. Mungkin itu ujian nak dapat A, 4 flat, dean's list, best student, first class honour student. Siapa tahu kan? Sungguh hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya. Aku hanya mampu berdoa. Semoga result aku nanti cemerlang gemilang terbilang lah bak kata ayah aku. Amiin! Tetiap pagi send message dekat ibu ayah minta restu. Hikhik. Macam-macam kata semangat dapat sepanjang enam paper tuuu. Ya Allah, Kau makbulkanlah doa mereka! :')

********

Habis paper je aku tak buang masa dah. Terus aku keluar shopping dengan CikQira. Pergi Timesquare, Bukit Bintang, Pavilion. Hari last paper tu jugak lah. Tengok tu mata sembap tak cukup tidur dengan otak pun serabut pening-pening lagi tapi gigih nak keluar jugak. Penat tak payah cakap la. Makan pun sampai menguap berjuta kali. Dalam train pergi balik tidur. Jalan-jalan kalau boleh nak tutup mata je. Bahahaha! Tak paham aku apa yang gigih sangat nak keluar berjalan.

Kesimpulannya, alhamdulillah final exam is over! It's time to manjakan diri guling-guling-golek-golek-menari-nari-jejoget kat rumah. Bantai tidur puas-puas. Bantai tengok TV online sampai lebam. Hang out jalan-jalan. And it will last for only two weeks. WHAT? WAIT A MINUTE? ONLY FOR TWO WEEKS? Gosh. Bye.

2 comments:

baiyatu said...

wehee . gile best bilik korg . zana kau makin kurus la skrg . jles nie . btw ,gd luck for ur rslt :)

Aishiza Xanna said...

Best kan? Bilik die macam kat rumah oh. Tu seronok duduk sini. Heee. Alaweh, kurus tu simtom exam je. Ni cuti mesti naek balek nanti. Haha. Okay thanks By2! :D

Post a Comment