Friday, June 15, 2012

F four point four

Almost one year aku duduk bilik ni. Or maybe should I highlight that I stayed in this room all A L O N E? Haha okay not really la but kind of. Hiks. Oh seriously, this is my first time kena duduk bilik sorang-sorang without any friend that I closely know each other. And this is sooo hard for me to accept at first. But I know kawan-kawan buat ini semua demi kebaikan bersama, kebaikan aku jugak. Hikhik. Terima kasih kawan-kawan semua sebab sanggup sacrifice hanya kerana aku seorang. Hihi. I appreciate it to the most. 

Well, tak ada laa aku duduk sorang-sorang sangat sebenarnya. Ade la lagi 3 orang roommates lain but you know me. Aku kan tak peramah. Tak suka berborak sangat dengan orang yang aku baru kenal. Sepatah ditanya, sepatah aku jawab. Lepastu, perbualan mesti tergantung. M E S T I. Sebab aku tak tahu macam mana nak continue the conversation. Like seriously! Kekadang aku semacam tak berminat nak bercakap berkongsi cerita bagai. Aku end up diam seribu bahasa. And that was when the awkward moment begin. Hahaha. 

So, my roommates sorang ni senior, budak IRK. Sorang lagi sebaya aku, budak KAED. And sorang lagi baru masuk latest semester kira junior ah, budak ENGINE. And semua pun sibuk hal masing-masing je aku rasa. Memang tersangat jarang la nak duduk lepak sama-sama borak bagai. Bertentang muka pun payah. Compartment semua berlangsir, memasing duduk dalam compartment je. Lagi-lagi aku. Dorang pun most of the time selalu keluar, balik rumah. Ada program la kelab la apa la. Jarang-lah ada kat bilik senang cerita. Kekadang dorang balik bilik pun mesti dah malam pagi buta. Aku je memang most of the time duduk terperap dalam bilik tak keluar-keluar. Balik rumah dah sebulan sekali. Sampai dorang pun kekadang tak tahu aku ade dalam bilik ke takde ke. Keluar balik tengah malam pun pergi discussion kat MusollaAsiah je. Heh takde life AishizaXanna ni -.-

Cuma ada la sometimes bila ada free time tu kitorang berborak tanya-tanya. Tu pun mesti dorang yang start dulu. Aku memang takkan tegur dorang kalau dorang tak tegur aku dulu. Tapi selalu aku berborak dengan senior tu je la. Sebab yang senior tu memang peramah gilaaa. Ada je menda yang dia nak cerita. Tu pun sekejap je la boraknya sebab aku tak tahu nak cakap/cerita apa kan. Haha. Aku lebih selesa dengan senior tu berbanding roommates yang lagi dua tu. Yang budak KAED tu selalu busy dengan projek dia, so boleh kira la berapa kali je dia balik bilik. Yang junior tu .. err .. no comment. She is sooo weirdooo! Ehehehe.

Disebabkan dorang ni tak selalu ada kat bilik, that is why aku kata aku macam duduk sorang-sorang dalam bilik tu. Hikhik. But alhamdulillah, nasib baik aku ni seorang yang berani tak penakut sangat. Takde la aku cengeng sangat bila kena tinggalkan. Tambah pula CikQira and CikFarhana ada kat bilik sebelah. Takde la rasa macam tersisih dari masyarakat sangat. Kahkah! Cuma bila dah duduk sorang-sorang tu macam-macam difikirkan diberangankan. Eh bahaya jugak macam tu! Haha. Yang bestnya, I have my own privacy. Bila sorang-sorang kalau tension ke apa boleh menjerit nangis-nangis takde orang tahu. Kalau exam pun nak baca kuat-kuat takde orang kisah. Nak tengok movie sound macam wayang pun takde orang nak marah. Bukak radio/lagu macam kat Shopping Mall pun watlekwatkool jeee. Trololololololo xD

Overall, aku bersyukur sangat dapat roommates macam dorang. Walaupun tak rapat sangat but I know they are nice, tak liar, pandai batas dress up dan sebagainya. Tu je yang selalu aku risau bila roommates dengan orang yang tak kenal. Sebab aku takut aku pun terpengaruh kan. So, that's it. One year sebilik dengan dorang pun dah berlalu. Aku tahu Allah dah aturkan untuk kita semua cantik jee. Alhamdulillah. Hope another year aku kat IIUM ni selalu dapat roommates yang baik-baik elok perangai. Amiin ya Rabb!

They are CikFarhana and CikQira, two special girlfriends yang ada kat bilik sebelah everytime aku kena tinggal sorang-sorang dalam bilik. Dorang lah yang akan ajak aku pergi makan lepak kelas dan sebagainya. Hikhik. Thanks koraaaang! Glad both of you are here, the same block, the same level. Thanks jugak dekat special girlfriends yang lain, sebab aku korang pun duduk bilik asing-asing to make it fair. Heeee thanks sangat korang for the tolerance :D

2 comments:

hanis amelia said...

yg bilik sebelah punya sebelah xde ke? ;p

Aishiza Xanna said...

Teeeeeeeeett! :P

Post a Comment